Bebek Evdeki ilk günlerinde yeni doğan bebeğimizin ihtiyacı olan giysi ve eşyalar nelerdir? Lütfen listeyi yenidoğan bir bebeğin ihtiyaçları ile sınırlayın.

Temel ihtiyaçlar gerçekten çok basittir, fakat ben çok önemli olduğuna inandığım bir tanesiyle başlamak istiyorum, sallanan sandalye. Sallanan sandalyelerin artık modası geçmiş olabilir ama bebeğin tutuşunu kolaylaştıran ve annesinin karnındayken alıştığı ritmik hareketi ona sağlayan yanı, hem anababa, hem de çocuk için çok sakinleştiricidir.
Elbette bebeğinizin yatmak için bir yatağa ihtiyacı olacaktır. Anababaların çoğu pek çok yatağa (portbebe, anakucağı vb.) ihtiyaçları olduğunu düşünürler, ama gerçekten ihtiyacınız olan bir bebek karyolasıdır. Karyolanın bebeğinizin bedenine destek sağlayacak sertlikte bir yatağı olmalıdır. Karyolanın kenarındaki kolonların bebeğin kafasının girip de sıkışmayacağı sıklıkta olmasına dikkat etmelisiniz. Yatağın kenarlarına koruyucu bir şilte geçirilmesini de tavsiye ederim. Bunu uzun bir kartona biraz yumuşak malzeme ve renkli bir kumaş kaplayarak kendiniz de yapabilirsiniz ya da kendi karyolanıza uygun büyüklükte satın alabilirsiniz. Bu koruyucu şilte çocuğunuzun kafasını yatağın kenarlarına çarpmasını önler.
Yatağınız için de bazı şilte ve çarşaflara ihtiyacınız olacak. Yatağınızı korumak için en üste ince ve yıkanabilir bir şilte yaymanızı öneririm. Böylece bazen çocuğunuzun alt bezinden taşan ıslaklıkların yatağınızı ıslatmasını engellemiş olursunuz. Çocuğunuz kafasını hareket ettirmeyi iyice öğrenene kadar yastık kullanmanızı önermiyorum. Bebekler burunlarını yumuşak yastıklara dayayıp boğulabilirler.
Bebeğinizin böbrekleri çok iyi çalışacağı için bol bol alt bezine ihtiyacınız olacak! Kumaş bezler, hazır bezlerden hâlâ daha ucuz ama on-lan yıkamak için de çok fazla zamana ve enerjiye ihtiyacınız olacak. Anababa olarak kendi zamanınızı ve parasal imkânlarınızı değerlendirmek zorundasınız. Eğer kumaş bez kullanmaya karar verirseniz, sürekli olarak çamaşır yıkamadan bebeğinizin ihtiyaçlarını karşılamak için en az üç düzine beze ihtiyacınız olacaktır. Hediye almak için sizin önerilerinize ihtiyaç duyan bir yakınınız varsa, ona bebeğinizin ilk 6 haftalık ihtiyacını karşılayacak kağıt bez almasını önerebilirsiniz!
Eğer kumaş bez kullanıyorsanız, bebeğinizin yatağının ıslanmasını engellemek ve dolayısıyla çamaşır işinizi azaltmak için, birkaç plastik dona ihtiyacınız olacaktır.
Bebeğin giysileri de çok önemlidir: En az üç tane zıbın, üç ya da dört tane tulum. Tulumların eldivenli olanları bebeğinizin yumruklarını içine alarak yüzünü çizmesini engelleyecek, çoraplı olanları da ayaklarını içine alarak sıcak kalmalarını sağlayacaktır. Eviniz kış gecelerinde soğuk oluyorsa, bebeğin geceleri giyebilmesi için kalın bir uyku tulumu almalısınız, çünkü normal bir battaniye bebeğin üzerinde uzun süre kalmaz.
Birkaç tane hafif ince ve bir tane büyük kalın bir battaniye bebeğinizin ihtiyaçlar listesini tamamlar. Bebekler genellikle çok fazla eşyaya ihtiyaç duymazlar. En çok ihtiyaçları olan sizin, anababalarının sevgi dolu ilgisidir!
Bebeğinizi beslemenin en yararlı yolu emzirmektir, ama emziriyorsanız ilk bir-iki hafta mücadele etmeye hazır olmalısınız. Bebeklerin doğal olarak sahip oldukları bir emme içgüdüsü vardır, ancak bu yine de zor bir iştir. İlk doğduğu günlerde bebeğinizin çok çabuk uykusu geldiği için onu iyice besleyemeyebilirsiniz. Bu arada annenin de sütü birikir, bebeğin meme ucunu almasını sağlamak zor olabilir. Emzirmek istiyorsanız, doktorunuzun bunu desteklediğinden emin olun ve hastanede biberon vermekten kaçınmalarını sağlayın. İlk günlerdeki zorlukları atlatabilirseniz, emzirmenin müthiş mutluluk verici bir deneyim olduğunu görebilirsiniz. Bazı şehirlerde annelere yardım eden yöresel bazı gruplar annelerin emzirme konusundaki sorularını cevaplamakta ve onları bu konuda yüreklendirmektedirler. Doktorunuzdan bu konuda bilgi alabilirsiniz. Emziren annelerin ihtiyacı olan eşyalar; bir-iki emzirme sutyeni, bebeğinizi soyunmadan emzirmenize imkân verecek birkaç gecelik ve meme uçlarına sürmek üzere bir krem olabilir.
Herkesin emzirme imkânı veya isteği olmadığına göre, piyasada satılan değişik emzikli -doğal meme ucu hissini verecek kadar onlara benzeyenler de dahil olmak üzere- pek çok biberondan birini seçebilirsiniz. Atılabilir plastik torba şeklindeki biberonları tavsiye edebilirim. Böylece biberonların sterilize edilmesi ile uğraşmanıza da gerek kalmayacak, sadece emzikleri temizlemeniz gerekecek.

Makalenin kaynağı: Anababaların En Çok Sorduğu Soruların Cevapları / Dr. Grace Ketterman

 

Yorumlar (64)

Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

çok güzel;);)

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

ÇOK SAĞOLUN:P

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

yedi aylık hamileyim gözümde nekadar büyütmüşüm. teşekkürederim:D

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

KISA YOLDAN ÇOK ÖNEMLİ TİYOLAR TEŞEKKÜRLER

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bende bi kaç hafta içinde doğuracağım yavrumuzu. baya bi hazırlık yapmışız... sanırım ikinciyi hemen doğurmam gerekecek ;D

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

gerçekten çok ihtiyaçları var ama çok şekerler

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

benimde bi kardeşim olacak sallanan sandalye hariç her öneriniz güzel.hemen hediyelerimi almaya gidicem

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

2 hafta sonra baba olacağım ve çok mutluyum fakat anlaşılan hanım biraz abartmış hazırlığı bu bilgiler oldukça iyi ve gerçekçi

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bu malzemeler çok iyi olduu:):)

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

çok güzel anlatmışsınız teşekkürler.Bende 2 hafta sonra hala olacağım çok mutluyum

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

değerli bilgiler için tşk.ler.
doğumuma daha 6 ay var ama bunları bilmem iyi oldu.
herkese hayırlı ve kolaylıklı doğumlar dilerim.

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

cok tesekur ederım meger gozumde nede buyutmusum alınacaklarıı 6 aylıgız sımdıden notlarımı aldım

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

Doğumuma daha 2,5 ay haziranın ortaları gibi doğurucam var cinsiyeti erkek bizde bi oda bakıyoruz.. Çok güzel gerçekten. sonrada oluşumla Eşimle ve Diğer ailemle mutlu mutlu yasayacağım

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

tşk ederim bilgi için herşeyi tam tamamlamadık ama bunlar ii geldi çok düşünüyordum ilk bebek çok zormuş bilmemek

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bilgiler için teşekkürler.. ben öyle pek fazla bişi almayı düşünmüyorum. çünkü bebek görmeye gelenler zaten genel olarak kıyafet getiriyorlar. bir sürü kıyafet oluor. tüm anne adaylarına sağlıklı doğumlar diliyorum...

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

benim doğumuma 15 gün kaldı mutlu sona yaklaşıyorum yavaş yavaş bende kızıma bebek odası aldım 2 tane hastane çıkışı patikler ve çıt çıtlı badiler insanın neler neler alası geliyor zor tutuyorum kendimi Allah herkesin yardımcısı olsun:))

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

7. ayımın içindeyim ve çok heyecanlıyım.anlatılanlara göre hazırlıklarım tam.bu bilgiler benim gibi ilk bebeğini bekleyenler için çok gerekli.

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

3ayım var henüz bir şey almadım 2 tane hastane çıkışı yeter emzik biberon zıbın patik yeter bana göre:-*

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

cok telas ediyordum neler alacam diye . burda yalnizim bilgi alacagi kimse yok ama sagolsun pek bisey yokmus eksiklerim sayfaya gore

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

26 haftalık hamileyim ve çok heycanlıyım.ilk bebeğin verdiği heycan bambaşka olduğu için bende herşeyi almayı istiyorum.verdiğniz bilgiler için teşekkürler.gerçekten o kadar büyütülücek kadar değilmiş:D

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

24 haftalık gebeyim bebeğim cinsiyetını göstermediği için pek bişey alamıyorumm kırkı çıkana kadar yetecek şeyler aldımm Allahımm bu güzel duyguyu herkeze yaşatsınn

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bilgileriniz için tşk ederim.4 aylık hamileyim.sayenizde bilgilendim.listeyi hazırladım

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

slm herkeze ismim jamila kırgızistanlıyım türkiyede yaşıyorum ben de hamileyim 7 ayındayım erke bebek bekliyorum ayilem memlekette çok zorlanırım diye korkuyordum size çok teşekürederim biraz da olsa rahatladım anne adayları hepinizi şimdiden kutlarım öpüyoruuuuum!!!!!!!!!!!!

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

25 haftalık gebeyim biçok sey halalrdan teyzelerden hediye geldi bende bi ikibişey alıyorum.. kış memlektideyim kar yağmadan beşik puset onlar içinde bi alışverişe cıkacam herekese hayırlı evlatlar versin Rabbim

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

çok güzel;);)

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

ÇOK SAĞOLUN:P

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

yedi aylık hamileyim gözümde nekadar büyütmüşüm. teşekkürederim:D

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

KISA YOLDAN ÇOK ÖNEMLİ TİYOLAR TEŞEKKÜRLER

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bende bi kaç hafta içinde doğuracağım yavrumuzu. baya bi hazırlık yapmışız... sanırım ikinciyi hemen doğurmam gerekecek ;D

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

gerçekten çok ihtiyaçları var ama çok şekerler

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

benimde bi kardeşim olacak sallanan sandalye hariç her öneriniz güzel.hemen hediyelerimi almaya gidicem

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

2 hafta sonra baba olacağım ve çok mutluyum fakat anlaşılan hanım biraz abartmış hazırlığı bu bilgiler oldukça iyi ve gerçekçi

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bu malzemeler çok iyi olduu:):)

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

çok güzel anlatmışsınız teşekkürler.Bende 2 hafta sonra hala olacağım çok mutluyum

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

değerli bilgiler için tşk.ler.
doğumuma daha 6 ay var ama bunları bilmem iyi oldu.
herkese hayırlı ve kolaylıklı doğumlar dilerim.

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

cok tesekur ederım meger gozumde nede buyutmusum alınacaklarıı 6 aylıgız sımdıden notlarımı aldım

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

Doğumuma daha 2,5 ay haziranın ortaları gibi doğurucam var cinsiyeti erkek bizde bi oda bakıyoruz.. Çok güzel gerçekten. sonrada oluşumla Eşimle ve Diğer ailemle mutlu mutlu yasayacağım

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

tşk ederim bilgi için herşeyi tam tamamlamadık ama bunlar ii geldi çok düşünüyordum ilk bebek çok zormuş bilmemek

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bilgiler için teşekkürler.. ben öyle pek fazla bişi almayı düşünmüyorum. çünkü bebek görmeye gelenler zaten genel olarak kıyafet getiriyorlar. bir sürü kıyafet oluor. tüm anne adaylarına sağlıklı doğumlar diliyorum...

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

benim doğumuma 15 gün kaldı mutlu sona yaklaşıyorum yavaş yavaş bende kızıma bebek odası aldım 2 tane hastane çıkışı patikler ve çıt çıtlı badiler insanın neler neler alası geliyor zor tutuyorum kendimi Allah herkesin yardımcısı olsun:))

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

7. ayımın içindeyim ve çok heyecanlıyım.anlatılanlara göre hazırlıklarım tam.bu bilgiler benim gibi ilk bebeğini bekleyenler için çok gerekli.

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

3ayım var henüz bir şey almadım 2 tane hastane çıkışı yeter emzik biberon zıbın patik yeter bana göre:-*

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

cok telas ediyordum neler alacam diye . burda yalnizim bilgi alacagi kimse yok ama sagolsun pek bisey yokmus eksiklerim sayfaya gore

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

26 haftalık hamileyim ve çok heycanlıyım.ilk bebeğin verdiği heycan bambaşka olduğu için bende herşeyi almayı istiyorum.verdiğniz bilgiler için teşekkürler.gerçekten o kadar büyütülücek kadar değilmiş:D

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

24 haftalık gebeyim bebeğim cinsiyetını göstermediği için pek bişey alamıyorumm kırkı çıkana kadar yetecek şeyler aldımm Allahımm bu güzel duyguyu herkeze yaşatsınn

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bilgileriniz için tşk ederim.4 aylık hamileyim.sayenizde bilgilendim.listeyi hazırladım

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

slm herkeze ismim jamila kırgızistanlıyım türkiyede yaşıyorum ben de hamileyim 7 ayındayım erke bebek bekliyorum ayilem memlekette çok zorlanırım diye korkuyordum size çok teşekürederim biraz da olsa rahatladım anne adayları hepinizi şimdiden kutlarım öpüyoruuuuum!!!!!!!!!!!!

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

25 haftalık gebeyim biçok sey halalrdan teyzelerden hediye geldi bende bi ikibişey alıyorum.. kış memlektideyim kar yağmadan beşik puset onlar içinde bi alışverişe cıkacam herekese hayırlı evlatlar versin Rabbim

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

merhaba ben 8 aylık hamileyim ve çok mutluyum kızım olacak 1 kızım var 12 yasında yeni doğduğunda fazla birsey almayın çabuk kılo alıyor ve uzuyorlar aldığınız kıyafetleri 3 ay sonrası diye alırsanız daha kullanıslı olur

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

benim bebeğimin cinsiyeti erkek henüz 2 ayımız var ama hazırlıklara tam olarak başlamadık.Burdaki bilgileride not alıyorum.Allah herkese bu güzel duyguyu yaşatsın. sağlıklı dogum ve günler dileğiyleeeee......

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

evet arkadaşlar bende 7.aydayım allah hepimize hayırlı sağğlıklı doğumlar versin benim ikinci çocuğum çok mutluyum çünkü 15 yıldan sonra oldu.Herşeyimizi aldık şimdi onu bekliyoruz..

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

bende 7. ayındayım. bu 3. olmasına rağmen çok heyecanlıyım. hazırlıklarım tamam ne olur ne olmaz...

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

31 haftalık hamileyim rabbim herkese hayırlı evlatlar versin sizlerde tşk ederim:)

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

daha bebeqim cok yeni 2 aylık bebeqm icin bu liste iyi oldu

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

8 aylık hamileyim bebeğimin bütün ihtiyaçlarını aldık bilgilendirdiğiniz için teşekkürler...

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

benimde ilk bebegim 8 ayımdyım ablamın bebegi 6 aylık oldu hediye gelen herşey küçük oldugu içiin benim kızıma kısmet oldu kıyafette degilde araç gereci bulmakta zorlanıyorum

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

:)selam aynı duygularda olan herkese ya ben daha hiçbirşey alamadım inşallah martın ortalarında doğum yapmam lazım ne alınr tam olarak bilmiyorum ve annem alacak hediye gelecek diye ne alır ama şubatın ilk haftası çıkıp bakıp alacam yardımcı olursanız sevinirimm ilk anne oluşum inşallah çoook farklı

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

mrh aşılama tedavisi ile hamile kaldım 7 haftasındayım çok erken biliyorum ama şimdiden herşeyini almak istiyorum beşik puset kıyafet akla ne gelirse... cok heycanlıyım Allhım herkese nasip etsin...:D;)

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

sadece saydıkları degil ki ana kucagı puseti beşigi kıyafetleri bebek rabası bez ben şimdiden 4 paket aldım bo y boy yeni dogan bebek cok kulannıyo ve masraflı bende 31 haftalık gebeyim bebegim dogsunda baska bir sey istemem

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

Merhaba,35 haftalık gebeyim ve çok heyecanlıyım daha yeni yaptık bebğimin alışverişini ama halen daha çok eksiği var çantası hazır olsun gerisi kolay dediler umarım pişman olmam büyükleri dinleidğim için(bu zaman kadar hiç dinlememiştim)Allah herkese hayırlı bebek nasip etsin inşallah:))))

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

ben 5 haftalık hamıleyım siz 2 ay kala sabırsızlanıyosunuz ya ben ne yapıyım daha yuzunu bıle görmedıgım bı melegım var....

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

daha 6 haftalik hamileyim simdiden hersey hemen hazir olsun istiyorum allah herkesin yardimcisi olsun;)

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

daha 6 haftalık gebeyim hazırlık yapmak için sabırsızlanıyorum bilgileriniz için teşekkürler allah herkeze hayırlı evlat nasip etsin

 
Bu yorum sitedeki bir sorumlu tarafından küçültülmüş

DAHA ALTI HAFTALIK HAMİLEYİM.ÇOK GÜZEL DUYGU BELİRTİLERİ ÇOK ERKEN BAŞLASA DA... BENİM BEBİŞ MÜBAREK ERKENDEN BEN BURADAYIM DEDİ ŞİMDİDEN İŞİ BIRAKMAYI DÜŞÜNDÜM RESMEN HER SANİYE UYKUM GELİYOR. AMA BEN BURADAYIM İŞARETLERİ BU ... ÇOK FARKLI BİR DUYGU BENDEN BİZDEN BİR BEBEK... O HER ŞEYİN EN GÜZELİNE LAYIK ...

 
Henüz buraya yapılmış bir yorum yok

Yorum yapın

  1. Konuk olarak yorum yapılıyor. Hesap açın ya da var olan hesabınızla oturum açın.
Ek Dosyaları (0 / 3)
Konumunuzu Paylaşın